Πως γίνεται η πώληση ειδών χειροτεχνίας στο διαδίκτυο?
Αναλυτικές επεξηγήσεις για το πως να πουλήσετε και προωθήσετε τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο.
Είμαι δημιουργός, πουλάω τα έργα μου μέσω διαδικτύου και εκπαιδεύω χειροτέχνες στο πως να πουλήσουν στο διαδίκτυο. Σε αυτό το άρθρο μεταφέρω σημαντικές πληροφορίες για την πώληση ειδών χειροτεχνίας στο διαδίκτυο. Διαβάστε παρακάτω.
Είστε χειροτέχνης και αναρωτιέστε
“Πως γίνεται η πώληση ειδών χειροτεχνίας στο διαδίκτυο”
Για την πώληση στο διαδίκτυο χρειάζονται περιληπτικά 3 σημαντικά βήματα:
1-Να βρείτε μια πλατφόρμα πωλήσεων ή να κατασκευάσετε ένα δικό σας eshop
2-Να μάθετε να κάνετε προώθηση μέσω διαδικτύου ή να το κάνει άλλος για εσάς.
3-Να φτιάξετε όλο το κατάλληλο υλικό γύρω από τα προϊόντα σας όπως καλές φωτογραφίες, περιγραφές, τρόπος και κόστος αποστολής, κλπ
1. Πλατφόρμες πωλήσεων και eshop
Σας προτείων διάφορες πλατφόρμες πώλησης χειροποίητων ειδών μέσα από τις οποίες μπορείτε να πουλήσετε τα έργα σας. Κάποια είναι με συνδρομή, κάποια δωρεάν, κάποια παίρνουν ποσοστά επί των πωλήσεων, κλπ. Παρακάτω σας παραθέτω κάποια από τα πιο διάσημα:
1- Etsy.com – η δημοφιλέστερη πλατφόρμα (πλατφόρμα=μεγάλη ιστοσελίδα) πωλήσεων χειροποίητων ειδών στο διαδίκτυο. Είναι κάτι σαν ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο όπου ανοίγετε δωρεάν το κατάστημα σας. Σας χρεώνει 20 σεντς ανά προϊόν ανά τετράμηνο και παίρνει ένα ποσοστό από 4% εως 10% στην πώληση. Διαθέτει εξαιρετικά εργαλεία και ιδιότητες e-shop. Απευθύνεται σε όλο των ειδών χειροτέχνες. Δείτε ένα άρθρο που έχω γράψει για το τι χρειάζεται για να ανοίξετε ένα κατάστημα στο etsy.
2- Artfire.com – Μια αντίστοιχη πλατφόρμα σαν την παραπάνω με μηνίαιο πάγιο και ποσοστό στην πώληση. Διαθέτει λιγότερες δυνατότητες από το παραπάνω και κάποιες άλλες που δεν έχει το etsy. Απευθύνεται σε όλο των ειδών χειροτέχνες.
3-saatchiart.com – Μια πλατφόρμα πωλήσεων έργων τέχνης. Απευθύνεται περισσότερο σε εικαστικούς, δημιουργούς μοναδικών έργων τέχνης. Είναι δωρεάν η εγγραφή και παίρνει ένα ποσοστό 35% στην πώληση.
4-Artblr.com – Μια καναδική πλατφόρμα πωλήσεων έργων τέχνης. Είναι δωρεάν η εγγραφή και 4 έργα. Ζητάει μια συνδρομή 20 δολάρια ετησίως για να προβάλλεται άπειρα έργα. Δεν παίρνει προμήθεια και διαπραγματεύεστε μόνοι σας την πώληση με πιθανό αγοραστή.
5. Wix.com – Μια πλατφόρμα όπου κατασκευάζετε δωρεάν την δική σας ιστοσελίδα ή e-shop. Από ένα σημείο και μετά, οι επιπρόσθετες δυνατότητες χρεώνονται. Μια ιδανική πλατφόρμα για να κατασκευάσετε με εύκολο τρόπο ένα προσωπικό e-shop η ιστοσελίδα.
Το μεγάλο ερώτημα όμως με όλα αυτά είναι κατά πόσο προωθούν τα προϊόντα σας και αν γίνεται τελικά η πώληση. Και ποιό απο όλα αυτά είναι το καταλληλότερο για εσάς?
Η απάντηση σχετίζεται με την δεύτερη ανάγκη που είναι πως θα γίνει η προώθηση
2. Τι σημαίνει στην ουσία προώθηση στο διαδικτύο?
Ο σκοπός της προώθησης είναι να βρούμε ενδιαφερόμενο για τα έργα μας η τις χειροποίητες δημιουργίες μας. Σκοπός δηλαδή είναι να έρθουμε σε άμεση επαφή με έναν ενδιαφερόμενο για τα έργα μας. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να είναι συλλέκτης, ένας απλός αγοραστής, ένας λάτρης της τέχνης, ένας πελάτης, μία γκαλερί, γενικά ένας χώρος τέχνης η ένα κατάστημα art shop. Μια αλήθεια είναι πως η απλή παρουσία μας διαδίκτυο δεν αρκεί για την προώθηση των έργων μας. Είναι μία καλή αρχή αλλά απαιτούνται περισσότερες ενέργειες.
Δηλαδή, το να έχεις μία ιστοσελίδα ή να έχεις ανεβάσει προϊόντα σε μια από τις παραπάνω πλατφόρμες είναι σαν να έχεις δημιουργήσει ένα κατάστημα στην έρημο. Οι προωθητικές ενέργειες είναι αυτές που θα οδηγήσουν το κατάστημα αυτό σε μία πολύ εμπορική περιοχή.
Η διαδικασία που ονομάζεται digital marketing είναι αυτή που θα φέρει αγοραστές.
Αναλυτικά για το πως λειτουργεί η προώθηση στο διαδίκτυο αναφέρομαι στο παρακάτω άρθρο:
Πως μπορώ να πουλήσω χειροποίητα προϊόντα?
3. Τι υλικό χρειάζεται να ετοιμάσετε πριν ανεβάσετε τα έργα σας στο διαδίκτυο?
Α- Εξαιρετικές φωτογραφίες. Ο μόνος τρόπος που έχει ένας πελάτης για να αποφασίσει μια αγορά στο διαδίκτυο είναι οι φωτογραφίες. Κανείς δεν αποφασίζει με βάση τις περιγραφές. Μιλάω καθαρά για τα είδη χειροτεχνίας. Δεν αναφέρομαι σε ένα μηχάνημα. Το βασικότερο κριτήριο είναι οι φωτογραφίες. Δείτε μια σειρά από διακοσμητικά τοίχου που φωτογράφισα για έναν καλλιτέχνη που του ανέλαβα την προώθηση, για να πάρετε μια γεύση.
Β- Συλλογή πληροφορίων. Θα χρειαστείτε κείμενα, τίτλους, περιγραφές, διαστάσεις, βάρος, τρόπο και κόστος αποστολής, κλπ. Όλα αυτά απαιτούν να αφιερώσετε έναν σημαντικό χρόνο που αντιστοιχεί στον ίδιο χρόνο που θα βάζατε τα προϊόντα σας σε ράφια και βιτρίνα αν είχατε ένα φυσικό κατάστημα. Πολλοί χειροτέχνες κάνουν το λάθος να νομίζουν οτι αρκεί μια απλή περιγραφή και οτι το να πουλάω στο διαδίκτυο είναι κάτι απλό. Τι γίνεται με τα πνευματικά δικαιώματα? Πως θα γίνεται η πληρωμή? Πως γίνονται οι επιστροφές? Χρειάζεται νομική κάλυψη?
Γ- Χρόνος και χρήμα. Δυστυχώς πρέπει να σας απογοητεύσω. Επειδή θα ανεβάσετε τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο, δεν σημαίνει ότι όλα είναι δωρεάν και θα γίνουν αυτὀματα και χωρις κόστος. Πουλάω στο διαδίκτυο ισοδυναμεί με ανοίγω ένα κανονικό μαγαζί. Μπορεί να μην χρειάζεστε ένα μεγάλο κεφάλαιο αλλά θα έρθει μια στιγμή που θα χρειαστεί να κάνετε πληρωμένη διαφήμιση. Το διαδίκτυο είναι ένα χάος πληροφοριών. Υπολογίστε το κόστος και τον χρόνο που θα απαιτήσει. Πάρτε συμβουλές. Ρωτήστε ειδικούς.
Σας ευχαριστώ που διαβάσατε αυτό το άρθρο. Είμαι στην διάθεση σας αν έχετε απορίες ή παρατηρήσεις. Παρακάτω θα βρείτε περισσότερες δωρεάν πληροφορίες για την πώληση ειδών χειροτεχνίας στο διαδίκτυο και τα στοιχεία μου.
Δεἰτε περισσότερα σχετικά άρθρα:
Το σεμινάριο etsy shop που διοργανώνω και τι κερδίζεις από αυτό!
Δωρεάν εκπαιδευτικό βίντεο για το πως ανεβάζω ένα προϊόν στο etsy 26 λεπτών
Πως λειτουργεί η προώθηση στο διαδίκτυο?
Τι άλλα μέσα υπάρχουν εκτός από το etsy?
Ομάδα Etsy shops Greece στο facebook
Ονομάζομαι Γιάννης Δενδρινός. Είμαι 41 ετών. Σπούδασα ηλεκτρολόγος και στην συνέχεια συντήρηση έργων τέχνης. Τα τελευταία 20 χρόνια δραστηριοποιούμαι στα εικαστικά έχοντας λάβει μέρος σε πάνω από 30 ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είμαι αυτοδίδακτος στην κατασκευαστική γλυπτική. Απασχολήθηκα 5 χρόνια στον κλάδο των πωλήσεων και έχω 7 χρόνια εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ίδρυσα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για χειροτέχνες, το everythinginart.com. Ασχολούμαι προσωπικά με την προώθηση του, έχοντας 2.500 επισκέψεις το μήνα μόνο με την εφαρμογή μεθόδων SEO (Search Engine Optimization) .
Έχω παρακολουθήσει σεμινάριο του ELTRUN που αφορά την ίδρυση ενός e-shop, πολλαπλές εκπαιδεύσεις για την διαφήμιση μέσω Google Ads και τα επιμέρους μέσα που περιλαμβάνει όπως Adwords, Αd campaign , YouTube.
Το κυριότερο είναι ότι μέσα από την ίδρυση και την λειτουργία του παραπάνω ηλεκτρονικού καταστήματος, έχω αποκομίσει μεγάλη τεχνογνωσία στην προώθηση και πώληση στο διαδίκτυο. Πουλάω και προωθώ στο Etsy και τα social media. Εκπαιδεύω χειροτέχνες που θέλουν να μάθουν να πουλάνε στο διαδίκτυο. Ενώ παράλληλα επιμελούμαι τις ιστοσελίδες τους ή τα Etsy shop τους.
Μάθετε περισσότερα για το σεμινάριο εκμάθησης του Etsy που διοργανώνω
Δείτε ένα βίντεο 30 λεπτών για το πως προωθώ ένα προϊόν στο etsy
Βρείτε με στο Facebook!
Διαβάστε τις εντυπώσεις των δημιουργών που παρακολούθησαν το σεμινάριο
Αγάπη Μ. – Δημιουργός κοσμημάτων, 21 ετών
Παρακολουθήσαμε το συγκεκριμένο σεμινάριο και μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι! Ήταν πάρα πολύ κατατοπιστικός και μας τα εξηγούσε με υπομονή και μεράκι! Η περιγραφή του σεμιναρίου με όσα μας έμαθε ήταν συμβατά και μάλιστα μας έμαθε και περισσότερα ακόμα! Άψογη συνεργασία
Κωνσταντίνα Α. , δημιουργός χειροποίητων κοσμημάτων
Μακάρι να είχαν όλοι την διάθεση και τον επαγγελματισμό αυτού του ανθρώπου.
Μόλις ολοκλήρωσα το σεμινάριο που κάνει ο Γιάννης.
Λοιπόν αυτό που έχω να πω είναι
Ότι δεν χρειάζεται να παιδεύεστε μόνοι σας. Ο Γιάννη είναι πραγματικά χαρισματικός άνθρωπος και με πολύ φυσικό τρόπο σε παίρνει από το χέρι και σε οδηγεί στην κατανόηση του πως λειτουργεί η Google και τι χρειάζεται να κάνεις.
όπως και αντίστοιχα τι γίνεται με τα εργαλεία που έχεις στα χέρια σου από τo etsy και τι να κάνεις.
Μετά από το σεμινάριο ξέρω πολύ στοχευμένα πλέον που πρέπει να δώσω την προσοχή μου και την εργασία μου.
Το θεωρώ απαραίτητο με λίγα λόγια.
Λουίζα Γ. , ιδιοκτήτρια καταστήματος με είδη χειροτεχνίας
Ένας εξαιρετικός άνθρωπος με ήθος, διάθεση να βοηθήσει πάντα και με απίστευτες γνώσεις για το θέμα. Με ακριβό προϊόν στο Εtsy έκανα πώληση αρκετά νωρίς. Τον ανακάλυψα από το διαδίκτυο και από την πρώτη στιγμή μου ενέπνευσε εμπιστοσύνη. Θα το διαπιστώσετε και εσείς, όταν συνεργαστείτε μαζί του.
Δανάη Π. , Δημιουργός πλεκτών ρούχων
Πριν λίγο καιρό ξεκίνησα να ασχολούμαι με την δημιουργία πλεκτών ρούχων κ αξεσουάρ. Αποφάσισα πως το Etsy θα είναι το σημαντικότερο μέσο της προώθησης των προϊόντων μου αλλά δεν είχα τις γνώσεις για να το δουλέψω. Έτσι, ξεκίνησα να ψάχνω για τους ανθρώπους που θα μπορέσουν να με βοηθήσουν. Έκανα πολλά τηλέφωνα αλλά χωρίς την ανταπόκριση που περίμενα.. Στο τελευταίο τηλέφωνο είχα την τύχη να μιλήσω με τον Γιάννη. Συζητήσαμε για αρκετή ώρα βοηθώντας με σε πολλές απορίες που είχα.. Ξεκίνησα αμέσως τα online μαθήματα.. Οι γνώσεις, η ενθάρρυνση, το χιούμορ, η υπομονή κ η επιμονή του είναι κάποια από τα στοιχεία που με βοήθησαν πολύ κ μ έδωσαν τη δύναμη για να συνεχίσω.. Πέρα από το κομμάτι της διδασκαλίας είμαι χαρούμενη γιατί γνώρισα έναν αξιόλογο άνθρωπο!